collapse

* Пользователь

 
 
Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.
Не получили письмо с кодом активации?

* Кто онлайн

  • Dot Гостей: 9
  • Dot Скрытых: 0
  • Dot Пользователей: 0

There aren't any users online.

Автор Тема: Shimano XTR-2011  (Прочитано 2068 раз)

Оффлайн RamzesitoTopic starter

  • Администратор
  • *****
  • Сообщений: 3061
  • Пол: Мужской
  • Откуда: Обнинск
    C нами с: 19.12.2007
  • Ride it your way!
    • sportgen.ru
Shimano XTR-2011
« : 09 Ноября 2015, 21:52:04 »
прим.:перенесено из новостей от 29.06.2010

Встречаем объект любви многих веломаньяков- обновленная группа Shimano XTR - 2011!


Начнем с систем.
Как и ожидалось, в след за СРАМом и другими, XTR переходит на 2*10.
Будет доступен и двойник и тройник спереди, причем звезды на к шатунам крепятся как-то по хитрому, есть мнение что для этих систем подойдут только "свои" звезды. Средняя звезда тройника карбон+титан будет очень дорогой в случае замены. Двойные системы будут доступны в трех вариантах в соответствии с условиями и силой ног: 40T-28T, 42T-30T, and 44T-30T. А вообще, системы красивы:

38T-24T


42T-32T-24T


На системах красуется лейбл Dyna-Sys.
Главным отличием является использование 10-скоростной кассеты (заднего блока звезд), а также переднего блоки и цепи, оптимизированной для работы в таком комплекте.

Dyna-sys дает следующие преимущества:
  - меньший шаг между передачами, что позволяет переключать передачи более плавно
  - оптимизированные для велосипедиста соотношения передач, повышающее эффективность их использования
  - в результате получается более стабильная система переключения передач для любого из стилей езды.

FC-M980 Crankset

Triple or double / 42T-32T-24T or 38T-24T trail inspired gearing
Dyna-Sys gearing for greatest efficiency and stability
Hollowtech II design maximizes stiffness while keeping weight to a minimum
HG-X chainring tooth profile and Dual Spike provide unparalleled assertive front shifting
Precision two-piece construction for perfect chainline and chainwheel alignment.
Carbon / Titanium composite middle ring adds rigidity for better shifting, increases service life, and smoothly delivers powers to the cassette.
Outboard bearings maximize stability and stiffness
Estimated weight: 755g w/threaded BB
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Задний переключатель кажется стал массивнее, технология та же - Shadow, на 10 скоростей:



RD-M980 – XTR Shimano Shadow Rear Derailleur

Low Profile Shimano Shadow rear derailleur design
Top normal spring design to mesh with the more common choice of RapidFire shifters for trail / all-mountain riding
Main body spring tension works well with full outer casing and creates more consistent shift effort throughout entire cog range
Carbon fiber outer pulley plate for light weight / Aluminum inner pulley plate for rigidity and durability
Sealed bearing guide and tension pulleys
Available in medium and long cage (GS and SGS)
Total capacity: 41T (SGS), 35T (GS)
Estimated weight: 175g
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Передние переключатели:



FD-M980 / M981 Triple and M985 / M986 Double Front Derailleur

Specific 10s cage design
Available in Top Swing, conventional, or E-type configurations to mount on most any frame
Multi-Access bolt for easily securing cable fixing bolt
Adaptable clamp means one size fits all for 28.6, 31.8, 34.9 and multi-pull allows top or bottom cable pull .
Set screws are angle outward for easier adjustment on some full suspension designs
Clamp band positions the same for 9 and 10s versions
Cage profiled for more tire clearance and specific compact cage for double
Estimated weight: 125g
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Манетки поменяли дизайн:




SL-M980 RapidFire Plus Shift Lever for double and triple

Front shifter features mode converter for use on either double or triple front chainwheel (shown at bottom of post in the “on the bike” photos)
VIVID index creates tactile rider feedback while maintaining low, linear shifting effort across the entire cog range
Instant release for quick accurate shifting and multi-release for shifting several gears at a time
2-way release trigger allows thumb or finger actuation
I-Spec clamp options for lightest weight when combine with XTR brake levers (shown below)
Multi-bearing construction for greater durability and reduced effort
Estimated weight: 195g/pr (I-Spec), 207g/pr (traditional clamp)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Тормозные ручки кажется содрали с Avid'ов:





BR-M985 and BL-M985 – Hydraulic Brake System for XC and Race

Integrated barrel reservoir design with split clamp is compact, light weight and easy to work on
13mm wide two finger brake lever with ergo pivot offers efficient input, smooth operation and features anti-slip dimples on surface
Over-sized full ceramic piston is light weight, rigid and insulates the system from heat
One piece caliper is incredibly rigid and has a lightweight aluminum banjo for universal fit
Higher Power hose (compares to Saint SM-BH80)
One-way bleeding and improved oil routing through the caliper results in higher integrity and quicker bleeds.
Al back plate with resin or Ti back plate with metal compound brake pads offer the best blend of lightweight and tunable braking power
Ispec compatible
Estimated weight: 215g front / 229g rear

BR-M985 and BL-M988 – Hydraulic Brake Caliper System for Trail

Integrated barrel reservoir design with split clamp is compact, light weight and easy to work on
Short stroke Servo-Wave mechanism has less freestroke and 25% greater lever input to suit more aggressive riding
14mm wide two finger brake lever with ergo pivot offers efficient input, smooth operation and features anti-slip dimples on surface
Over-sized full ceramic piston is light weight, rigid and insulates the system from heat
One piece caliper is incredibly rigid and has a lightweight aluminum banjo for universal fit
Higher Power hose (compares to Saint SM-BH80)
One-way bleeding and improved oil routing through the caliper results in higher integrity and quicker bleeds.
Ice Technologies finned brake pads come standard for maximum heat control and fade reduction
Ispec compatible
Estimated weight: 247g front / 261g rear
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Тормозные диски 203, 180, 160 и 140:




SM-RT98 – Ice Technologies Rotor

Three layer construction: Aluminum between Stainless Steel layers for optimal heat dissipation
Aluminum spider for precise and true final product
Heat related fade reduced by 35% and pad life improved
4 sizes available: 203mm, 180mm, 160mm, and 140mm
Estimated weight: 126g / 160mm
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Кассета 10-скоростная, в двух вариантах 34 и 36 зубов на большой звезде, 5 больщих звезд - титановые



CS-M980 Cassette

3 piece spider arm construction is light and rigid
5 largest cogs titanium for lightweight and durability
11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 and 11-13-15-17-19-21-23-26-30-34
Alloy lock ring
Estimated weight: 255g
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Цепь - 10 скоростная:



CN-M980 HG-X Chain

HG-X directional chain specifically designed for MTB use
Inner and outer plates feature asymmetrical design to optimize front and rear shifting
Special plate chamfers help shed mud
Zinc-alloy plated for maximum durability
Hollow link pins for lightest possible weight
Uses standard connecting pin
Estimated weight: 259g
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Педали - просто произведение искусства, две версии - традиционная и с платформой, типа для Trail'а. Обычные педали стали легче на 15гр., при этом увеличилась площадь контактирующая с обувью для лучшей стабильности.



PD-M980 – SPD Clipless Pedal

The body has improved mud shedding capabilities due to an oval shaped axle body housing, a more slim profile to the axle body, and offset bindings to allow debris to better flow through the pedal
Power transfer efficiency is improved by increasing shoe and pedal body contact by 270% over PD-M970.
Wider bearing placement also provide great pedaling stability and bearing durability
The new axle body is also lighter, reducing weight by 15g vs. PD-M970
Continues to offer trademark SPD clipless pedal performance
Estimated weight: 310g/pr

PD-M985 – SPD / Platform Trail Pedal

A new platform designed specifically for trail use
158% more shoe/pedal contact vs. M980 with a 5.8mm wider platform
Wider bearing placement provides great pedaling stability
Integrated pedal cage allows for continuous pedaling even when not clipped in and better pedaling stability when cleats are engaged
The cage also provides binding protection from rocks on rough trails
Oval shaped axle body housing allows mud to more easily flow through
Estimated weight: 398g
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Колеса и втулки:







Втулки под эксцентрик и в том числе под ось

Общий вес группы уменьшился. Для самой легкой конфигурации - на 200г, для самой тяжелой - на 60г

Оригинал статьи - здесь

Пишут что вроде как появится в продаже на западе не раньше октября 2010года
« Последнее редактирование: 09 Ноября 2015, 21:53:39 от Ramzesito »
Atom XC-400 Custom & Univega Alpina HT-570

 



Ramblers Top100 ђҐ©вЁ­Ј@Mail.ru ќЄбв६ «м­л© Ї®ав « VVV.RU Яндекс.Метрика